Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji
w Zamościu

ul. Akademicka 4, 22-400 Zamość
email: poczta@wszia.edu.pl    spis telefonów »
Informacja: Wykorzystanie ciasteczek na stronach w domenie wszia.edu.pl więcej »
ENG UA
Wirtualna Uczelnia WSZiA
Wirtualna Uczelnia
Portal
Portal Informa- cyjno - Edukacyjny
Poczta
Poczta
WSZiA
Lerni
Kursy Lerni
OPAC
Katalog
OPAC
WSZiA na Facebook
WSZiA
Facebook
Informator rekrutacyjny Studia podyplomowe Centrum Szkoleń i Karier Biblioteka Erasmus+ Kontakt

Uczelnia w prasie i mediach

««  « Kwiecień 2018 »  »»
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30 

Przejdź do dnia dzisiejszego

ZAGRAJ W INŻYNIERA

2012-09-19 · Tygodnik Zamojski

Studenta budownictwa zapytajcie o wytrzymałość materiałów. Na 10 zapytanych 9 się skrzywi. Jak przekazać wiedzę trudną w sposób łatwy do przyswojenia, rozwijający wyobraźnię studenta i zmuszający do samodzielnego myślenia.

Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji opracowała w ramach projektu „Dbamy o tradycję - budujemy nowocześnie. Program wsparcia kierunku budownictwo WSZiA w Zamościu” Portal Synchronicznego Nauczania, multimedialne narzędzie, które ułatwia życie studentom i wykładowcom kierunku budownictwo.

Studia na kierunku budownictwo rozpoczynają się od przedmiotów, które są wprowadzeniem do przedmiotów zasadniczych, ściśle związanych z projektowaniem i kierowaniem robotami budowlanymi.

Przedmioty zasadnicze, które pojawiają się już na pierwszym roku, to mechanika teoretyczna, wytrzymałość materiałów i mechanika budowli. Każdy, kto myśli o studiach na kierunku budownictwo, musi mieć świadomość, że ta wiedza nie będzie łatwa do przyswojenia.

- Każdy to musi przebrnąć, brak wiedzy na ten temat wyklucza projektowanie czy budowanie skomplikowanych konstrukcji inżynierskich - mówi Zbigniew Omiotek, kierownik projektu „Dbamy o tradycję - budujemy nowocześnie. Program wsparcia kierunku budownictwo WSZiA w Zamościu”. To dzięki temu projektowi studenci budownictwa mają dostęp do najnowocześniejszych metod i multimedialnych narzędzi dydaktycznych. Dzięki czemu nawet najtrudniejszy przedmiot staje się bardziej „do ogarnięcia”, jak potwierdzają sami studenci tego kierunku.

Po to m.in. powstał w ramach programu Portal Synchronicznego Nauczania. Co to takiego? Składa się z 7 modułów, z których interaktywnie korzystają studenci i wykładowcy. Są to: konsultacje, biblioteka, video czat, quizy, dziennik, archiwum i zadania. Konsultacje działają podobnie jak poczta mailowa, dzięki nim student zadaje pytania prowadzącemu zajęcia, odczytuje wiadomości, w razie problemu w każdej chwili może skorzystać z jego pomocy. Biblioteka zawiera keisy prezentacje konkretnych przypadków zadań, problemów, tematów najtrudniejszych, które sprawiają najwięcej kłopotu studentom. Moduł zadania, jak sama nazwa informuje, zawiera zadania do rozwiązania. Ale fakt, że są w postaci prezentacji interaktywnych, gdzie student wprowadza obliczenia na poszczególnych etapach i tylko po wprowadzeniu właściwych danych można przejść do następnego etapu, sprawia, że traktowane są przez studenta jak gra. Przejście kolejnych etapów może się kończyć zaliczeniem a może być „tylko” traktowane jako nauka. W prezentacjach pojawiają się dodatkowe slajdy, które zawierają komentarz, uzupełnienie, wskazówki dla studenta.

Ciekawe rozwiązania graficzne, przechodzenie do kolejnego etapu, możliwości konsultacji sposobu rozwiązania z prowadzącym zajęcia z każdego miejsca - to wszystko sprawia, że najtrudniejsze zadania są do rozwiązania. I co ważne, do tych rozwiązań student dochodzi samodzielnie, zdobywając umiejętności bezcenne w późniejszej pracy zawodowej - inżyniera budownictwa.

mb
 


TELC

partner ZUS Współpraca partnerska