Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji
w Zamościu

ul. Akademicka 4, 22-400 Zamość
email: poczta@wszia.edu.pl    spis telefonów »
Informacja: Wykorzystanie ciasteczek na stronach w domenie wszia.edu.pl więcej »
ENG UA
Wirtualna Uczelnia WSZiA
Wirtualna Uczelnia
Portal
Portal Informa- cyjno - Edukacyjny
Poczta
Poczta
WSZiA
Lerni
Kursy Lerni
OPAC
Katalog
OPAC
WSZiA na Facebook
WSZiA
Facebook
Informator rekrutacyjny Studia podyplomowe Centrum Szkoleń i Karier Biblioteka Erasmus+ Kontakt

Uczelnia w prasie i mediach

««  « Lipiec 2018 »  »»
PonWtoŚroCzwPiąSobNie
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Przejdź do dnia dzisiejszego

Nowoczesne budownictwo

2013-04-24 · Tygodnik Zamojski

Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Zamościu finalizuje z końcem kwietnia br. projekt realizowany na kierunku zamawianym - budownictwie. Tytuł projektu: Dbamy o tradycję -budujemy nowocześnie. Program wsparcia kierunku budownictwo WSZiA w Zamościu. Całkowity budżet projektu wyniósł 1 657 586,95 zł. A na stypendia dla studentów tego kierunku wydano 709 996,80 zł.

Jednym z elementów programu, który wyraźnie wyróżniał kierunek od „zwykłych" studiów na budownictwie były zajęcia warsztatowe z renowacji i konserwacji zabytków oraz wyjazdy studyjne do Krakowa i Lublina, gdzie studenci oglądali specjalistyczne laboratoria i zapoznawali się z najnowszą technologią stosowaną m.in. przy produkcji materiałów budowlanych. W ramach projektu przeprowadzone zostały zajęcia dodatkowe w formie warsztatowej przez osoby zawodowo zajmujące się problematyką budowlaną (urzędnicy Wydziału PPBiOZ UM Zamość, kadra zarządzająca firm budowlanych, inżynierowie budownictwa, prawnicy), których celem było poszerzenie wiedzy i umiejętności studentów głównie o problematykę rewaloryzacji i aspekty administracyjno-prawne. 

Tematyka zajęć warsztatowych obejmowała techniki budowlane w kompleksach zabytkowych - zajęcia terenowe, których celem była prezentacja historycznych i współczesnych technik budowlanych, zajęcia praktyczne z zakresu konserwacji kamienia, drewna, metalu i sztukaterii. A także techniki audytu energetycznego -zajęcia w pracowni inżynierskiej z wykorzystaniem oprogramowania do obliczeń cieplnych, procedury administracyjne w budownictwie - praktyczne aspekty stosowania prawa budowlanego (praca z obowiązującymi dokumentami administracyjnymi, realizacja projektu budowlanego w ramach inwestycji finansowanej ze środków UE) oraz prawo zamówień publicznych (przygotowywanie dokumentów pod procedury, kazusy).

Kierunek charakteryzował się również innowacyjnymi metodami nauczania. Powstała biblioteka unikalnych prezentacji i przypadków rozwiązywania konkretnych problemów dla tej branży. Studenci korzystali z biblioteki poprzez Portal Synchronicznego Nauczania BCS.

- Studia przypadków składają się z czterech części: omówienia problemu, przedstawienia teorii z tego zakresu, przedstawienia problemów (zadań) wraz z rozwiązaniem oraz powiązania zagadnień teoretycznych z problemami spotykanymi w praktyce inżynierskiej. Na zakończenie każdej prezentacji podana jest literatura, z której można skorzystać, jeżeli student zechce poszerzyć swoją wiedzę. Informacje zawarte w studiach przypadków są podstawą do przystąpienia do rozwiązywania zadań opracowanych w ramach biblioteki prezentacjach interaktywnych - informuje Zbigniew Omiotek, kierownik projektu.

W trakcie trwania projektu opracowano 10 multimedialnych prezentacji interaktywnych. Sposób działania prezentacji interaktywnych polega na przedstawieniu na kolejnych slajdach zagadnienia oraz pytania o wyniki obliczeń. Z jednej strony, slajdy są formularzami do wypełnienia, ale z drugiej strony zawierają pomocnicze informacje, z których należy skorzystać, aby ten formularz wypełnić. Przejście do kolejnych kroków zadania jest możliwe wyłącznie po prawidłowym uzupełnieniu pól z wynikami. Prezentacje interaktywne mogą działać w dwóch trybach: nauka i zaliczenie. Pozwala to studentowi na samokontrolę, ponieważ po zapoznaniu się z problemem w trybie nauka, może sprawdzić swoje umiejętności w trybie zaliczenia. Dzięki atrakcyjnej formie multimedialnej zadań, student ma motywację do rozwiązania problemu, a tym samym do nauki dość trudnych zagadnień, przygotowujących go do pracy w charakterze inżyniera budownictwa.

Podczas projektu uruchomiono pracownię komputerową składającą się z serwera i 20 zestawów komputerowych, pozwalającą studentom kierunku budownictwo przygotowywać projekty i prace dyplomowe oraz opracowywać wyniki prowadzonych badań z wykorzystaniem specjalistycznych programów komputerowych, zgodnie z obowiązującymi standardami metodologicznymi i pod nadzorem wyspecjalizowanej kadry.

Studenci 6 i 7 semestru studiów odbyli praktyki i staże w jednostkach administracji publicznej oraz przedsiębiorstwach realizujących inwestycje budowlane w regionie zamojskim. Zapoznali się z zasadami przygotowywania dokumentacji budowlanej (wnioskowanie, uzgodnienia, decyzje administracyjne) oraz problemami realizacji przedsięwzięć budowlanych w kompleksach zabytkowych. Praktyki i staże były realizowane, m.in. w takich firmach jak: Urzędy Miasta Zamość, Zwierzyniec i Szczebrzeszyn, ARCHITEKTONICZNA PRACOWNIA PROJEKTOWA mgr inż. Maria Gmyz, Przedsiębiorstwo Budowlano-Montażowe FLISBUD Stanisław Flis, BUDMAT. S.J., PW. ROZMUS T., MAŁYSZ J., „DAREX" Usługi remontowo-budowlane, Firma Budowlana „DROGOWIEC" Józef Paszko.

Po studiach I stopnia kończących się uzyskaniem tytułu inżyniera większość absolwentów podjęła studia II stopnia (magisterskie) na kierunku budownictwo.
 


TELC

partner ZUS Współpraca partnerska